Treceți la conținutul principal

Zvonul de Elin Hilderbrand

credit foto: Yankee Magazine-Larry Tocci


Titlu original: The Rumor
Având în vedere că din aprilie până acum am reușit să citesc doar 3 din cele 20 de cărți propuse, am ajuns la câteva concluzii:
1. Probabil nu voi avea timp suficient să citesc 20 de cărți, poate dacă sunt toate la fel de ”fluffy” precum Zvonul.
2. Am nevoie de un e-book reader, mi-am propus să citesc toate cărțile în format electronic ca să nu le cumpăr în versiune pe hârtie și să risc să nu îmi placă. Mi-ar fi util să citesc mai ales seara înainte de culcare, pentru că nu pot să mă chinui cu ecranul telefonului.
3. Cartea asta mi-a făcut o poftă de vacanță de nu mai am absolut nici un chef de muncă și mai am o lună până la concediu. Help!

Revenind la subiect după așa o introducere plină de scuze, o să încep cu ultima idee. Despre Elin Hilderbrand am văzut că se regăsește adesea pe listele de recomandări cu cărți pentru plajă. Zvonul se poate încadra oarecum la categoria chicck-lit și beneficiază într-adevăr de un decor superb. Autoarea folosește în majoritatea cărților sale - din câte am înțeles - frumoasa insulă Nantucket ca și loc de desfășurare al acțiunii și pot înțelege de ce. Se vede că ea cunoaște foarte bine locul, pentru că insula aproape că devine personaj principal în carte și este chiar personajul meu preferat. Nantucket este o insuliță care este o populară destinație de turism în timpul verii, atunci când populația orășelului se ridică de la vreo 10.000 de persoane la 50.000. Așadar, pe lângă faptul că e locul ideal pentru soare și plajă, Nantucket are și o istorie bogată și este și un centru important pentru arta americană.
Nu este de mirare că este locația ideală pentru cartea lui Hilderbrand, Zvonul. În carte este vorba despre două familii prietene, soții Llewellyn și soții Pancik. Trevor și Madeline Llewellyn sunt cuplul ideal din toate punctele de vedere, sunt îndrăgostiți ca în prima zi și sunt genul de oameni care probabil că te-ar scoate din minți cu dulcegăriile pe care și le spun. Trevor este chipeș, are simțul umorului și e pilot. Madeline este scriitoare și încearcă să scrie următoarea sa carte de succes.
Cea mai bună prietenă a lui Madeline este Grace Pancik, acesta fiind și motivul pentru care există relații de prietenie între cele două familii. Dacă soții Llewellyn au dificultăți financiare pentru că banii câștigați de Madeline pentru singura sa carte de succes sunt pe terminate, soții Pancik se numără printre elita din Nantucket. Eddie Pancik este agent imobiliar, iar Grace este casnică și are ca pasiune grădinăritul. Cel puțin așa arată lucrurile la suprafață.
Fiecare capitol al cărții este relatat din perspective diferite, pe măsură ce se desfășoară acțiunea, însă personajele - cheie sunt Madeline, Grace, Eddie și fiica lor, Hope. Oh, iar unele capitole sunt pur și simplu scrise din perspectiva oamenilor din Nantucket, martori la evenimentele care au pus pe jar mica comunitate într-o vară.
Madeline se simte vinovată pentru că nu reușește să scrie, iar mare parte din banii familiei sunt blocați într-o investiție făcută cu Eddie, așa că, într-un ultim efort, închiriază un apartament unde să se retragă ca să poată scrie, ceea ce naște bârfe că mariajul soților Llewellyn ar fi pe butuci.
Grace, o femeie crescută într-o familie cu bani, având un anumit grad de stil și eleganță și fiind obișnuită cu cele mai scumpe lucruri în viață resimte tot mai acut deosebirile care există între ea și soțul ei. Eddie o neglijează total, deoarece se ocupă doar de afacerile lui, iar fetele ei, Hope și Allegra, aflate la vârsta adolescenței au propriile lor vieți care nu o includ și pe mama lor. Pe fondul acestor frustrări și nemulțumiri, Grace se simte tot ma atrasă de grădinarul ei, Benson, lucru care nu le scapă prietenelor sale de la clubul de grădinărit și care încep să șușotescă pe acest subiect.
Eddie își iubește familia, dar tocmai pentru ele se chinuie să câștige tot mai mulți bani, să le ofere tot ce își doresc, iar acest lucru devine tot mai complicat pe fondul crizei economice. Pe scurt, Eddie are banii blocați în construcții neterminate și nu reușește să mai vândă și alte case. Fiind mereu cu grija datoriilor la bănci, la constructori, la returnarea investiției făcute de soții Llewwllyn, Eddie este tot mai preocupat să facă de undeva rost de bani fără să fie atent ce se petrece în casa lui.
Hope, fiica soților Pancik este martora tăcută a poveștii de iubire dintre sora sa geamănă, Allegra și Brick, fiul soților Llewellyn. Deși Hope este îndrăgostită în secret de Brick, acceptă să o acopere pe Allegra, care are o relație cu un student pe la spatele iubitului ei. Însă ca orice secret, nici acesta nu va putea fi păstrat pentru mult timp.
În curând, bârfele pe seama celor două familii vor împânzi tot orășelul, iar acest lucru le va schimba viețile pentru totdeauna. De la aventuri pe care lumea le suspectează între Madeline și Eddie sau între Grace și Benson, la problemele financiare ale soților Pancik sau la reputația de fată ușuratică a lui Hope - care este în realitate un șoarece de bibliotecă, toate aceste zvonuri se răspândesc cu repeziciune în Nantucket.
Așadar, Zvonul este într-adevăr o carte ușoară, de vară, cu un subiect destul de atractiv, pentru că tuturor ne place bârfa, chiar dacă știm că face mai mult rău decât bine. La urma urmei, cui nu i s-a întâmplat să înceapă măcar o dată o conversație cu fraza ”Îți spun ceva, dar nu mai spui la nimeni”. Am dreptate sau n-am dreptate?
Personajele nu prea au fost placul meu, în special soții Pancik, mi s-au părut amândoi antipatici și nici finalul nu mi săa părut că are prea multă logică, dar pentru descrierile orășelului și a grădinii lui Grace, cred că merită. Mai ales dacă ești cu gândul la concediu și la leneveală.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Paletă farduri IDC Color Natural - dupe pentru Naked 3?

Am mai avut o experiență destul de neplăcută cu produsele IDC, care sunt disponibile pe elefant.ro. sunt foarte ieftine și se află frecvent la promoție, așa că am vrut să le încerc, însă până acum nimic nu m-a impresionat.
De data aceasta, voi face referire la această paletă de farduri. Se numește Natural, a costat la reducere 18 lei, nu mai rețin prețul ei normal, dar sincer, cam atât și merită. Produsele IDC Color sunt produse de către o firmă din Spania, Aquarius Cosmetic Group prin private labeling. Ce înseamnă private labeling? Înseamnă că o companie de cosmetice, în special produse de machiaj realizează designul produselor și eventual formularea acestora, iar apoi procesul de fabricație este subcontractat în China. elf face asta, BH Cosmetics face asta, Coastal Scents face asta, Morphe face asta și chiar și alte branduri mai prestigioase scot pe piață produse care sunt de fapt ”made in China”.
Această paletă este nu numai un produs fabricat foarte ieftin, ci și un produs care s…

22 de filme cu și despre adolescenți

Dacă tot este weekend și n-am mai făcut de ceva timp topuri sau recomandări pentru filme ”la calup”, m-am gândit să vă ofer câteva idei de filme pe care le puteți viziona când aveți ceva timp liber. De asceastă dată, am ales filmele cu și despre adolescenți, pentru că sunt în mare parte comedii sau coedii romantice și se potrivesc pentru o după-amiază leneșă. Deși nu mai sunt nici eu adolescentă de ceva timp, aceste filme pot fi viizonate chiar și de către adulți, atâta timp cât nu aveți pretenția să vedeți ceva foarte calitativ sau performanțe actoricești deosebite.

Crema - minune Leac de-un veac

Dacă mai țineți minte, v-am povestit că de Crăciun am primit cadou acastă cremă naturală. Pe lângă faptul că are o prezentare foarte drăguță, este ambalată într-un recipient din lut și are un dop de plută în loc de capac, este realizată din ingrediente 100% naturale. Acum, nu știu dacă să cred neapărat povestea faptului că este o rețetă veche ”de un veac”, păstrată de o familie din Jiul de Munte, însă sunt foarte mulțumită de rezultatele pe care le oferă. Ingrediente: propolis, ceară de albine, rășină de conifere, sacâz, parafină și ulei de floarea soarelui presat la rece. Utilizări: hidratant, antiinflamator, dezinfectant, arsuri, răni, infecții ale pielii, cicatrizant, poate fi folosită după plajă, după bărbierit sau epilat, reduce senzația de mâncărime cauzată de insecte, poate fi folosită și ca balsam de buze. Un recipient conține 50 gr și costă 56 de lei, direct pe site-ul producătorului. Are un miros vag, specific produselor care conțin ceară de albine, culoarea galbenă și se ”to…